Simülasyon ve NVH Testleri

Bu bölümde; gerçek çalışma koşullarını temsil eden çevresel etkiler, özel maksatlı test laboratuvarları kullanılarak araca uygulanmaktadır. Bu sayede ARGE sürecinde ürünün, ömrü boyunca maruz kalabileceği yapısal ve termal yükler hızlandırılmış olarak uygulanabilmektedir. Çalışma konuları olarak dayanıklılık, yorulma mekaniği, titreşim, gürültü ve termo-aerodinamik sistemler söylenebilir.

Hidrolik yol simülatörü üzerinde; araç süspansiyon sistemlerinin ters transfer matrisleri oluşturularak yol verileri simülasyon verilerine çevrilmekte ve araçların gövde/süspansiyon aksamlarının hızlandırılmış ömür testleri gerçekleştirilmektedir.

Benzer şekilde; altı serbestlik dereceli simülatör üzerinde de hareket simülasyonları yapılmakta ve askeri araç atış kontrol sistemlerinin performansları test edilmektedir. Dinamometreli klimatik odada; nem-sıcaklık kontrolü ve araç yük simülasyonları yapılarak, dünyanın farklı coğrafi bölgelerindeki fiziki koşullar simüle edilmekte ve araçların farklı iklimlerdeki ısıtma-soğutma sistem ve alt sistem termal davranışları incelenmektedir.

Simülasyon ve NVH Testleri

Balistik ve Patlama Testleri

Balistik ve Patlama Testleri

Bu bölümde; kinetik enerji ve yüksek basınca maruz bırakılan araç zırhlarının davranışları incelenerek, koruma seviyelerinin geliştirilmesi çalışmaları yapılmaktadır. Şok dinamiği, biomekanik ve malzeme mekaniği çalışma konuları arasındadır. Araç üstü zırh çözümlerinde malzeme, kalınlık, açı ve dizilimin performansı Otokar terminal balistik test laboratuvarında incelenmektedir. Bunun yanı sıra mayın patlamaları esnasında oluşan elastik- plastik deformasyonlar ve şok ivmeleri yüksek hızlı veri toplama sistemleri, sensörler ve kameralar vasıtasıyla kaydedilerek,nihayi tasarıma girdi olacak şekilde raporlanmaktadır. Personel yaralanmaları yeni nesil HibritIII mayın test mankeni kullanılarak incelenmektedir. Koruma seviyesini desteklemek üzere enerji sönümleyici koltuk ve taban tasarımları, Tübitak tarafından da desteklenen Mayın simülasyonu düşürme test standında geliştirilmektedir.
 

EMI/EMC Testleri

Bu bölümde; elektromanyetik girişim ve uyumluluk konularında çalışmalar yapılmaktadır. Sistem ve alt sistem elektroniklerinin içerisinde bulundukları elektromanyetik ortamdan etkilenmeden veya bulundukları ortamda çalışan diğer cihaz ve sistemleri etkilemeden fonksiyonlarını devam ettirebilmesi için test ve analiz faaliyetleri yürütülmektedir. Bu kapsamda iletim ve ışıma yoluyla bağışıklık ve yayınım testlerini, açık saha test koşullarını temsil eden Otokar yansımasız odalarında gerçekleştirilmektedir. Radar kesit alanı optimizasyonu, anten yerleşimi ve etkileşimi konularında analizler yapılmaktadır. Uluslararası askeri ve ticari test standartlarına uyumlu testler yapılabilmektedir. Bunlardan bazıları MIL-STD-461E/F, CISPR12, CISPR25, 2004/104/EC ve ECE R10’dur. Otokar EMI/EMC Test Merkezi ISO17025 Deney Laboratuvarı işletme ve yönetim esaslarına uygun faaliyet göstermektedir, kapsamına TÜRKAK sitesinden ulaşılmaktadır.
 

EMI/EMC Testleri

Otomotiv ve Saha Testleri

Otomotiv ve Saha Testleri

Otomotiv ve saha testlerinde tasarım ekiplerince geliştirilmekte olan tekerlekli ve paletli araçların gerçek kullanım koşullarında, suda veya karada dinamik yükler altında davranışları incelenmektedir. Araç dinamiği, hareket kabiliyeti, fren/süspansiyon/direksiyon/yakıt sistemi gibi tüm otomotiv bileşenlerinin performansı, sensörler vasıtasıyla sıcaklık, basınç, kuvvet, tork gibi fiziksel büyüklükler cinsinden sayısallaştırılmaktadır. Bu sayede müşteri ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli çalışmaların belirlenmesi, mühendislik sürelerinin kısaltılması hedeflenmektedir. Konfor, dayanıklılık, iç gürültü, titreşim gibi birinci dereceden hissedilir fiziksel parametrelerin tespiti ile ilgili detaylı test faaliyetleri yürütülmektedir.